Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Tryb skandynawski - kilka pytań przed...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Sprawdziałem i faktycznie światła włączaja się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    Czarny Elegance

    Komentarz


    • #27
      Więc mamy jasność. :twisted:

      Po lifcie powinny zaświecać się tak samo i wydaje mi się ze chyba da się to już też ustawić z poziomu maxi-dota. Przynajmniej zamykanie drzwi juz sie da, a kiedyś nie bylo takiej opcji.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        Po lifcie powinny zaświecać się tak samo
        no mówię, u ojca po FL jest identyko, tyle że on w classicu nie ma tych lamp "dziennych" w zderzaku.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #29
          No to mamy jasność w tym świetlistym temacie. Dzięki, jeszcze jakby ktoś mnie mógł uświadomić jak wygląda kwestia grzebania w kompie, a utrata gwarancji...
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Klauzero
            No to mamy jasność w tym świetlistym temacie. Dzięki, jeszcze jakby ktoś mnie mógł uświadomić jak wygląda kwestia grzebania w kompie, a utrata gwarancji...
            nie wiem tego na pewno ale IMHO nie ma to nic do gwarancji
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • #31
              Chyba, ze komus beda pojawiac sie jakies cyrki w elektryce auta to zaplombują gniazdo OBD :lol:

              [ Dodano: Pon 22 Gru, 08 13:05 ]
              Zamieszczone przez szkoda
              Klauzero napisał/a:
              No to mamy jasność w tym świetlistym temacie. Dzięki, jeszcze jakby ktoś mnie mógł uświadomić jak wygląda kwestia grzebania w kompie, a utrata gwarancji...

              nie wiem tego na pewno ale IMHO nie ma to nic do gwarancji
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #32
                w o1 mam tak ze dopiero po odpaleniu silnika po ok. 3 sekundach swiatla sie zapalaja wraz z calym podswetlaniem dechy
                Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                Komentarz


                • #33
                  Warto stosować opcję świateł dziennych(opcja skandynawska)jeszcze z jednego względu.Światła dzienne(pozycja zero)to zasilanie impulsowe przez kontroler elektryki.
                  Napięcie skuteczne mniejsze o 2V,a mało zauważalne w jasności śLinkście
                  dokonywałem pomiaróLink jest kontroler zaprogramowany fabrycznie(przynajmniej u mnie).Wpływa to bardzo konkretnie na żywotność żarówek,zwłaszcza w lecie kiedy niczego nie oświetlają a jedynie sygnalizują.Zmianę jasności widać w garażu na ścianie
                  przy szybkim przestawianiu wyłącznika z pozycji 0 na Mijania.Mało wyrazna ale widać to.
                  Jak ktoś się boi o akumulator przed przekręceniem stacyjlki można włączyć pozycje,wtedy dzienne się nie zapalą!!!
                  W wersji amerykańskiej(bez tylnych pozycji) dzienne zapalają się po spuszczeniu ręcznego!!!

                  Komentarz


                  • #34
                    Ale jak ktos ma xenony, to nie ma zadnej roznicy w napieciu, bo nie moze Inaczej beda mrugac :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #35
                      Poczytałem trochę i zrobiłem, może się komuś przyda.
                      Okazuje się że dosyć łatwo się włącza opcję skandynawską w VAG-COMie (7.04 PL), blok 09, kodowanie długie (07) i pomocnik kodowania - wtedy mamy opisany checkbox, który należy zaznaczyć i przenieść kodowanie.
                      Jeszcze nie sprawdzałem, jak to działa z czujnikiem zmierzchu, ale myślę że automatycznie przełącza zapalając konsolę - czyli ustawić w położenie czujnika i zapomnieć o istnieniu świateł mijania :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • #36
                        Kapuhy, a czy jest tam możliwość ustawienia mocy świecenia, czy też jestem skazany na ASO (po Świętach)?
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz


                        • #37
                          Klauzero: Nie, to jest tylko przestawienie bitu kodowania, który włącza daną opcję. Nie widziałem nigdzie, jak można ustawić procent i szczerze mówiąc wydaje mi się, że to jest mit. Bardziej skłaniam się ku temu, co już tu było powiedziane - opcja skandynawska z założenia daje mniejsze napięcie (przełączenie na zasilanie impulsowe?) o stałej wartości, która nie podlega regulacji.

                          Komentarz


                          • #38
                            [b]To nie żaden mit!!! :!:
                            Istnieje możliwość regulacji jasności świecenia niektórych świateł!!!Np:dziennych.przeciwmgłowych.
                            Sprawa jest trochę skomplikowana bo w tzw.kodowaniu długim trzeba procenty przełożyć na wartości binarne.
                            Oto przyklady:
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #39
                              zawsze można się pomylić, ale raczej staram się nie operować mitami
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz


                              • #40
                                dziubas, no to super... OCP - pogromcy mitów Czy mógłbyś zasugerować konkrentne rozwiązanie - tj. procentową/binarną wartość dla świateł mijania w funkcji dziennych, tj. świecących słabiej i oszczędzających żarówki/akumulator? Chodzi o taką wartość, aby niebiescy się nie przyczepili w ciągu dnia, po zmierzchu oczywiście zmiana pokrętłem.
                                Mądry Polak po ©kodzie...

                                Komentarz


                                • #41
                                  Najlepszym rozwiązaniem jest 90%=1011010 Proszę pamiętać o kolejności bitów od prawej tzn.Bit 0-ostatnia wartość w szeregu,Bit 7-pierwsza wartość w szeregu!!!
                                  Dlaczego:
                                  1. 90% daje niewielką zmianę w jasności świecenia(w dzień nawet niezauważalną) a
                                  znacząco wydłuża żywotność żarówki.

                                  2.Nie należy zasilać żarówek halogenowych zbyt małym napięciem,bo wbrew pozorom
                                  też szybciej przepali się(przy niskiej temp.włókna halogenki nie mogą odparować)
                                  Czyli świecenie na żółto nie służy żarówkom i należy się go wystrzegać.A więc problem z Niebieskimi też zgłowy!!!

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Klauzero
                                    szkoda, masz rację, ale włączając światła dzienne w OII FL świecą się tylko te w przednich światłach przeciwmgielnych - przynajmniej tak było do tej pory. Polskie przepisy wymagają włączenia tylnych pozycyjnych, ale prawo unijne uwzględnia homologowane rozwiązanie fabryczne, jako właściwe nawet w kraju, w który odrębne przepisy stanowią inaczej. Chodzi o to, aby nie dostawać mandatów za standardowe wyposażenie auta.
                                    Gościu z ASO mówił że podobno pracują nad tym przepisem (tylko przednie do jazdy dziennej tj. w OII FL) i ma wejść w życie w lutym 2009.
                                    Mam nadzieje że można by było sprzężyć włączenie przednich dziennych z tylnymi pozycyjnymi.
                                    MARCIN
                                    Mój szkodnik

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Oto odpowiedz eksperta na forum AUTO-ŚWIAT:

                                      Światła do jazdy dziennej - fabryczne
                                      Poradnik: Prawo - Ruch drogowy
                                      Problem:

                                      Niedawno zakupiłem fabrycznie nowy samochód Lancia Delta, który jest wyposażony w światła do jazdy dziennej. Ich konstrukcja jest taka, że automatycznie włączające się światła dzienne nie powodują włączania świateł tylnych. Czy korzystając z tego rodzaju świateł dziennych nie łamię przepisów o ruchu drogowym?
                                      GrzesB123

                                      Porada:

                                      Bez obaw może Pan tak jeździć, to auto ma światła do jazdy dziennej homologowane zgodnie z wymogami większość państw UE - więc również w Polsce. Jeżdżąc takim autem nie łamie Pan przepisów ruchu drogowego

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Ok, wycofuję się z nazwania tego mitem, nie doceniłem pracy inżynierów widać. Ja u siebie nie zauważyłem zmiany jasności, czyli chyba mam jak na drugim wklejonym przez kolegę obrazku, może domyślnie jest w pełnej jasności. Dzięki za wyjaśnienia.

                                        Zszedłem do garażu ....
                                        Faktycznie bajt 8 w kodowaniu długim reguluje procentową jasność świateł w opcji skandynawskiej. Domyślnie było bez przyciemnienia, ustawiłem 90% zgodnie z sugestią. Co prawda dalej nie zauważyłem różnicy, ale żarówki pewnie zauważą co wpłynie na ich żywotność.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Jestem po wstępnych rozmowach w ASO. Włączenie trybu skandynawskiego wraz z doświetlaniem zakrętów - 103 zł brutto, w drugim z łódzkich ASO określono na max. 120 zł brutto... mam wrażenie, że trochę za dużo, biorąc pod uwagę, że zaniosę im instrukcję z forum. Jak myślicie?
                                          Mądry Polak po ©kodzie...

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Kurcze - ponad stówa za wpięcie kabla i 5 kliknięć?
                                            Znajdź kogoś z kablem w Twojej okolicy i zrobi Ci to za piwo - całość zajmie jakieś 2-3 minuty

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Tylko w ASO nastraszyli mnie utratą gwarancji - ingerencja w elektronikę :evil:
                                              Mądry Polak po ©kodzie...

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez Klauzero
                                                Tylko w ASO nastraszyli mnie utratą gwarancji - ingerencja w elektronikę
                                                Taaaa, jasne. Daj spokój nic ci nikt nie zrobi
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Klauzero, 10-11 jestem w Lodzi, tryb skandynawski 10-sekund, corner musialbym doczytac jak to wlaczyc, bo ja tego nie mam.


                                                  BTW. A wiec jesli swiatla do jazdy dziennej nie wymagaja swiatel pozycyjnych z tylu, to ja mam jeszcze lepszy pomysl. Opcja amerykanska z wlaczonymi swiatlami przeciwmgielnymi jako swiatla dzienne i obnizone w nich napiecie, zeby zarowek nie zmianiac co pol roku. Wszystko jest legalne bo samochod ma taka mozliwosc w swoim sofcie, a wiec zostal tak homologowany :twisted:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Maicroft, jakbyś był tak miły i znalazł chwilę, to już wstawiam browary do lodówki dla Ciebie
                                                    Doświetlanie chciałbym spróbować uruchomić wedle tej Forum - Octavia Club Polska zasady.
                                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X